В Boeing запатентували авіаційний двигун, що працює на енергії термоядерних вибухів

Компанія Boeing отримала від Відомства з патентів і товарних знаків США (USPTO) схвалення на патент авіаційного двигуна, що працює на енергії термоядерних вибухів. Основний елемент пристрою – лазери, що б’ють по радіоактивних речовин (дейтерію і тритію).

boing

Передбачається, що високопотужні лазери зможуть вистрілювати по радіоактивних ізотопах водню, які потравляють в камеру згоряння. В результаті почнеться ядерна реакція синтезу. Весь процес нагадує невеликий термоядерний вибух. Побічні продукти реакції (водень або гелій) будуть виходити через сопло двигуна, створюючи тягу.

Крім того, термоядерні реакції будуть нагрівати перегородку камери згоряння, яка покрита ураном-238. У результаті його контакту з високоенергетичними нейтронами буде виділятися величезна кількість тепла. На перегородку подається охолоджуюча рідина: випаровуючись, вона буде обертати спеціальну турбіну – енергія від останньої повинна приводити в дію лазери.

Автори патенту відзначають високий ККД пристрою: за винятком дейтерію і тритію, йому практично не потрібні зовнішні джерела енергії.

Лазерно-термоядерний двигун також може працювати на ракетах-носіях, реактивних снарядах і навіть космічних кораблях. Однак поки він існує тільки на папері. Технологія двигуна настільки складна і сумнівна з точки зору безпеки, що практична її реалізація поки не стоїть на порядку денному.

Слід зазначити, що це не перша спроба використовувати ядерну енергію для польотів літаків.

boing1

Ще в далеких  1946 – 1951 роках був створений спеціальний літак на базі Convair B-36 , який провів загалом 89 годин у повітрі використовуючи лише ядерний реактор.

Восени 1956-го літак перейменували в NB-36H. Останній раз він злетів в кінці березня 1957-го, виконавши за час випробувань 47 польотів. На щастя, випробувальна програма закінчилася без аварій і NB-36н в кінцевому рахунку вивели з експлуатації в кінці 1957-го.