Вертоліт Sikorsky S-76 здійснив перший 30-мильний політ в автоматичному режимі

sicorsky

Використовуючи ряд технологій, розроблених в рамках програми Управління перспективних дослідницьких програм Пентагону DARPA під назвою Aircrew Labor In-Cockpit Automation System (ALIAS), вертоліт Sikorsky S-76, який випускається серійно, діючи повністю в автоматичному режимі, піднявся з майданчика в Стратфорді, здійснив переліт довжиною 30 миль (48 кілометрів), і сів на аеродромі Robertson Airport в Плайнвіллі, штат Коннектикут. Весь політ був запланований і проконтрольований оператором, який використовував для цього спеціалізований додаток, працюючий на планшетному комп’ютері.

У вертольоті Sikorsky S-76 була використана система Sikorsky Autonomy Research Aircraft (SARA), до складу якої входить широкосмуговий канал передачі даних і група багатоспектральних датчиків і яка в чомусь подібна системі MATRIX, що використовується в вертольоті Optionally Piloted Black Hawk (OPBH) Demonstrator . Успішні випробування системи SARA є фінальним етапом першої фази програми ALIAS, на реалізацію якої було виділено 8 мільйонів доларів. А кінцевою метою цієї програми є розробка систем автоматичного і напівавтоматичного управління, які можна інтегрувати в існуючі військові літаки і вертольоти.

На відміну від систем управління літальними апаратами типу R-Bat, які спочатку є безпілотними, майбутні системи ALIAS призначені, в першу чергу, для роботи “в парі” з людьми-пілотами. Використання таких систем дозволить зменшити фізичне і психологічне навантаження на пілотів, збільшити безпеку польотів, домогтися економії палива і ресурсу роботи літальних апаратів.

Після успішного завершення першої фази програми ALIAS почнеться друга фаза, в рамках якої компанії Sikorsky буде виділено 9.8 мільйонів доларів. В рамках другого етапу буде проводитися постійне вдосконалення системи, будуть проводитися льотні випробування і буде проведена адаптація системи до інших моделей вертольотів і літаків для демонстрації її модульності, гнучкості та адаптивності.