В США обговорюється концепція пасажирських безпілотників

Після катастрофи у французьких Альпах пасажирського лайнера компанії Germanwings, що забрала життя 150 пасажирів, розгорілася глобальна дискусія про необхідність постійного знаходження в кабіні пілота двох членів екіпажу. Однак на цьому тлі, хоч і дуже обережн, в експертному середовищі стали висловлюватися думки про часткову і навіть повну заміну пілотів роботами.

Пункт керування безпілотним літаючим апаратом
Пункт керування безпілотним літаючим апаратом


У зв’язку з бурхливим розвитком систем управління, заснованих на штучному інтелекті, ці ідеї вже не виглядають настільки фантастичними. Пасажирські та комерційні літаки, завдяки сучасному програмному забезпеченню, значну частину польоту здійснюють на автопілоті, який чітко відстежує місце знаходження лайнера за допомогою GPS.

Так недавнє опитування серед пілотів Boeing-777 показало, що вони в ручному режимі управляли відповідно всього лише 7 хвилин, а їхні колеги з Airbus – половину польоту. Пентагон активно працює над створенням автоматизованого ПО для винищувачів F-16. Варто відзначити, що на озброєнні ВПС США вже знаходиться більше 11 тисяч безпілотників, керованих із землі. Наступний крок – забезпечити їх автономною системою управління.